-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29392 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

آفرينش حضرت و حوا و كيفيّت گسترش نسل حضرت آدم ( عليه السلام ) چگونه بوده است؟
درباره آدم حوا ( عليه السلام ) و حوا سخن بسيار است و آيات و رواياتي بسيار در اين باره هست ؛ چنان كه خداوند مي فرمايد :
« يا ايّها النّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُم الذّي خلقكم من نفسٍ واحدة و خلق منها زوجها وَ بَثَّ منهما رجالًاكثيراً و نساءً ؛ اي مردم ، از پروردگارتان بپرهيزيد كه همه شما را از يك انسان آفريد و نيز همسر او را از جنس او آفريد و نيز همسرش را از جنس او آفريد و از آن دو ، مردان و زنان فراواني منتشر ساخت » .
{P - سوره نساء ، آيه 1 . P}
منظور از نفس واحده ، نخستين انساني است كه قرآن او را آدم خوانده است و تعبير « بني آدم » كه در آيات ديگر آمده است ، اشاره به اين است كه همه انسان ها از نسل آدمند .
برخي از مفسّران از آيه فوق چنين استنباط كرده اند كه همسر آدم از بدن آدم آفريده شده است ؛ همچنان كه در فصل دوم سفر تكويني تورات نيز به اين معنا تصريح شده است . ولي از ديگر آيات قرآن برمي آيد كه خداوند همسر او را از جنس او ( از جنس بشر ) آفريده نه از اعضاي بدنش ؛ همچنان كه برخي روايات آفرينش حوا از دنده هاي آدم را به شدّت تكذيب كرده اند .
جمله « وَبَثَّ منها رجالاً كثيراً و نساءً » دلالت دارد بر اينكه خداوند از آدم و همسرش ، مردان و زناني فراوان پديد آورد . از اين تعبير در مي يابيم كه تكثير نسل فرزندان آدم تنها از طريق آدم و همسرش صورت گرفته است . لازمه اين سخن آن است كه فرزندان آدم ( عليه السلام ) با يكديگر ازدواج كرده اند ؛ زيرا اگر با كساني ديگر ازدواج كرده باشند ، جمله « و بَثَّ منهما » صادق نخواهد بود . اين موضوع در احاديثي چند نيز وارد شده است و جاي شگفتي نيز نيست ؛ زيرا بنابر استدلالي كه در برخي از احاديث از اهل بيت ( عليهم السلام ) نقل شده ، اين ازدواج ها مباح بوده است ؛ چه اينكه هنوز حكم تحريم ازدواج خواهر و برادر نازل نشده بود . روشن است كه ممنوعيّت ، آن گاه مشروعيّت مي يابد كه از سوي خداوند تحريم شده باشد و مانعي ندارد كه آن كار زماني جايز باشد و سپس تحريم گردد . البته ، احتمال ديگر اين است كه فرزندان آدم با يكديگر ازدواج نكرده باشند ، بلكه با موجودي ديگر از بازماندگان موجوداتي شبيه به انسان ( =نسانس ) يا بنا بر برخي روايات با دو فرشته كه خداوند فرود آورده است ، ازدواج كرده باشند ، كه اين احتمال با ظاهر آيه سازگار نيست ؛ زيرا چنان كه گفته شد ، از جمله « وبَثَّ منهما » چنين برمي آيد كه خداوند تنها از آن دو ( آدم و حوّا ) مردان و زناني بسيار پديد آورده است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.